Hvordan kan I levere så billigt og hæver i priserne ?
Vores mål er, at levere fibernet til Danmarks billigste pris. Det opnår vi ved at fjerne alle unødvendige omkostninger. Men samtidigt levere et produkt der er så godt kvalitetsmæssigt, at vi kun har glade kunder.
Det SuperFiber betaler for at leje fiber fra TDC stiger årligt, derfor er vi nødt til med mellemrum at hæve prisen for at følge prisudviklingen.
Vi vil dog altid tilstræbe at være den billigste leverandør på markedet.
Hvad sker der fra jeg bestiller til jeg har Fiber?
Når du har bestilt modtager du en installationsbekræftelse, den indeholder vigtig information om det videre installationsforløb af din fiberforbindelse.
Din ordre udføres.
En tekniker ankommer på din adresse på en dato/tidsrum og her er det meget vigtig du er hjemme.
Vær opmærksom på, at hvis teknikeren ikke træffer nogen på adressen, så opkræver vi 699 kr. for forgæves teknikerbesøg, og du skal kontakte os for en ny installationsdato.
Hvis den aftalte dato ikke passer dig, skal du kontakte vores kundeservice på 70262900 hurtigst muligt, dog senest en arbejdsdag inden før kl. 12.00 , så vi kan booke en ny installationsdato. Ved ændringer herefter opkræver vi 699 kr. for forgæves teknikerbesøg.
Vi ringer på dit telefonnummer ca. 30 minutter før tekniker ankommer.
TDC-anlæg etablerer forbindelsen.
Hvis fiberkablet først skal etableres til din adresse, vil sagen midlertidigt overgå til TDCs anlægsafdeling, som vil stå for fremføring af selve fiberkablet og installere fiberstikket i din ejendom.
Du vil på installationsdagen blive kontaktet af TDC teknikeren, som vil besigtige og opmåle installationen på din adresse, samt opsætte indvendig og udvendig fiberboks på din bygning. Herefter er det normalt ikke nødvendigt at du er hjemme ved den videre etablering, da der kun skal etableres fiberkabel til den udvendige fiberboks.
Standardinstallation.
Med mindre andet er blevet oplyst på din ordrebekræftelse er standardinstallationen gratis for dig som kunde i SuperFiber. Du vil altid blive oplyst på forhånd hvis dine installationsvalg fraviger standardinstallation.
Standardinstallationen indeholder fremføring af fiberkabel fra vej til nærmeste punkt på din bygning (dog maks. 30 meter). Her installeres en udvendig og en indvendig fiberboks på bygningen.
Tillægsydelser til installation.
Du har mulighed for at fravælge den udvendige boks mod en merpris. Hvis du ønsker en anden placering af boksen kan du også dette, mod at betale en merpris for det antal meter der skal graves/skydes yderligere.
Du kan aftale eventuelle afvigelser fra standardinstallation direkte med TDC teknikeren på installationsdagen.
Priserne finder du under Øvrige priser under kundeservice https://superfiber.dk/kundeservice/oevrige-priser/
Når fiberen er etableret og testet af TDCs anlægsafdeling vil fiberen overgå til SuperFiber. TDCs anlægsafdeling udmelder en estimeret slutdato for installationen. Der kan ske ændringer i tidsplanen grundet vejret eller andre faktorer.
Færdiggørelse af din fiberinstallation
Du vil blive kontaktet af SuperFibers kundeservice for installation af fiberrouter.
Som udgangspunkt medfølger et fiberpatchkabel (kabel mellem indvendig fiberboks og router) på 0,5 Meter. Såfremt du ønsker en anden placering af router kan vi mod merbetaling levere et længere fiberpatchkabel. Dette kan du aftale direkte med SuperFibers tekniker på installationsdagen for routeren.
Priserne finder du under Øvrige priser under kundeservice https://superfiber.dk/kundeservice/oevrige-priser/
Betaling
Superfiber kan betales via MobilePay Subscription, FI-kort, bankoverførsel eller EAN.
Du får altid sendt en kopi af fakturaen til din E-mail.
Installation af udstyret
Udstyret bliver leveret og monteret af en tekniker. Udstyret er allerede klar til brug når det er monteret
Efter din ordre er registreret hos SuperFiber, vil sagen overgå til TDC Wholesale, som er dem der står for den fysiske installation. De vi kontakte dig for eventuel adgang til din adresse, samt udførsel af eventuelt gravearbejde.
Generel information omkring installationsforløbet fra TDC kan ses herunder.
Brochure_Installation_af_fibernet
Kom godt i gang
Når du har fået udstyret installeret, er det klar til brug. WiFi routeren har en Gigabit LAN port og tre 100mbit LAN porte hvor du kan tilslutte kablede enheder og 2,4 GHz samt 5 Ghz WiFi. Du finder dine WiFi oplysninger på bagsiden af din SuperFiber WiFi router.
Er der WiFi inkluderet i pakken?
Ja pakken inkluderer både mulighed for tilslutning af kablede enheder og WiFi af typen 2,4GHz samt 5,0 GHz IEEE 802.11b/g/n/a/c, dvs. en router der kan kommunikere både med ældre og helt nye WiFi enheder hos dig.
Hvor mange computere kan jeg tilslutte?
Du kan tilslutte lige så mange computere, smartphones og tablets som du vil til dit fiberabonnement.
Ustabil eller langsom forbindelse
Kontroller status på din WiFi router
WiFi routeren skal lyse konstant grønt i dioderne ”Power” og ”PON”, som indikere at din router er tændt og har forbindelse til fibernettet.
Lyser disse ikke, skal du genstarte dit udstyr og kontrollere at alle kabler sidder korrekt. Vær ekstra opmærksom på fiberkablet, som ikke må bøjes for meget eller smudses til. Dette vil forringe dit fibersignal.
Kontroller for generelle netværksfejl
Hvis alt udstyr er tilsluttet korrekt, kan problemet skyldes en generel netværksfejl i dit lokalområde.
Se aktuelle drift informationer på https://superfiber.dk/kundeservice/driftsinformation/
Har du brug for mere hjælp?
Virkede det ovenstående ikke, kan du kontakte kundeservice på telefon 7026 2900
Hvordan ændrer jeg adgangskode og navn på mit trådløse netværk?
Du kan ændre navn og adgangskode på dit trådløse netværk ved at logge ind i din WiFi router.
Åben en internetbrowser og indtast login.superfiber.dk i adressefeltet og log ind med dit brugernavn og password, som du fik leveret på mail under oprettelsen.
For at ændre navnet på dit WiFi navigeres til –Network -> WLAN -> SSID Settings
Skift navnet som beskrevet nedenfor og klik på ”Submit” for at gemme ændringen.
For at ændre koden på dit WiFi navigeres til –Network -> WLAN -> Security
Skift koden som beskrevet nedenfor og klik på ”Submit” for at gemme ændringen.
IP-adresser
Vores internetforbindelse leveres som standard med en privat IPv4 adresse og en offentlig IPv6 adresse. Har du brug for en offentlig IPv4 adresse, vil denne kunne tilkøbes for 49.- om måneden.
Kontakt vores kundeservice for bestilling.
Hvordan kan jeg se TV?
SuperFiber sælger ikke tv abonnementer, og har heller ikke planer om det i fremtiden. Vi fokuserer på at levere Danmarks hurtigste fiberbredbånd til den billigste pris. Således du kan streame alle dine yndlingstjenester.
Ønsker du adgang til TV, kan dette klares med en Apple TV boks, som flere forskellige TV udbydere understøtter, blandt andet Telia: https://www.telia.dk/privat/abonnementer/tv/
Hvordan beholder jeg mit fastnet telefonnummer?
SuperFiber sælger ikke telefoni, og har heller ikke planer om det i fremtiden. Vi fokuserer på at levere Danmarks hurtigste fiberbredbånd til den billigste pris.
Ønsker du at beholde dit fastnet telefoni, kan du kontakte Mifon som hjælper med at flytte jeres nuværende fastnet nummer til en IP-løsning.
Skal jeg betale fiberleje eller andet oven I abonnement hos SuperFiber?
Nej. Der er ikke ekstra omkostninger til fiberleje eller andre gebyrer.
Kan jeg tilslutte mit eget udstyr?
Ja, du kan sagtens tilslutte eget udstyr efter fiberrouteren.
Hvilken hastighed kan jeg vælge?
Vi leverer udelukkende 1000 Mbit. Både download og upload.
Opsiger I min eksisterende internetforbindelse?
Det har vi desværre ikke mulighed for, så dette skal du selv gøre.
For at sikre at du ikke står uden internet, når du skifter til SuperFiber anbefaler vi, at du IKKE opsiger din eksisterende internetforbindelse, før du har en fungerende internetforbindelse fra os. Etableringsdatoen kan blive rykket pga. vejrlige forhold, manglende kapacitet i gadeskabe, eller forsinkede gravetilladelser.
Får jeg 1000 Mbit på mit WIFI?
Du vil typisk opleve hastigheder på op til 400 Mbit på dine trådløse enheder. Disse vil være begrænset af antennestørrelser, støj og dækningsforhold samt den type radiomodtager udstyret har. Du vil med 1000 Mbit fiber have mulighed for, at opnå 30-150 Mbit på flere enheder på samme tid, samtidigt med, at andre i husstanden streamer film på eksempelvis TV eller andre enheder. Det er derfor 1000 Mbit fiber er en stor fordel for familier med flere samtidige brugere.